Deze pagina is bedoeld om de problemen op te lossen als de tablet app geen verbinding kan maken.

Let op: als de tablet app wél verbinding maakt, maar er komt geen tekst, ga dan naar de probleemoplossing op deze pagina.

Stap 1: Controleer of de tablet verbinding heeft met een draadloos netwerk. Dit is meestal te zien aan een icoon rechts bovenin het tabletscherm. Als er een netwerkverbinding is maar de app kan nog steeds niet verbinden, ga dan door naar stap 2.

Stap 2: Controleer of de tablet verbinding heeft met het juiste draadloos netwerk. Zo niet, maak dan verbinding met het juiste netwerk. Als het juiste netwerk is geselecteerd, maar e app kan nog steeds niet verbinden, ga dan door naar stap 3.

Stap 3: We weten nu dat de tablet op het juiste netwerk zit. Toch kan de tablet app niet verbinden naar de PC. De volgende stap is controleren of de Preekondertiteling PC wel op het draadloze netwerk zit. Controleer dit door in te loggen op de Server PC via VNC. VNC is een andere app op de tablet. Als die wel verbinding kan maken met de PC, weten we dat de netwerkverbinding tussen de tablet en de PC in orde is. Als VNC geen verbinding kan maken, is er inderdaad geen netwerkverbinding tussen de tablet en de PC. Controleer en herstel de netwerkkabels van de PC naar de router, en controleer eventueel de routerinstellingen. Als er nu wel een netwerkverbinding is tussen de PC en de tablet (te controleren door nogmaals middels VNC in te loggen op de PC) maar de tablet app maakt nog steeds geen verbinding, ga dan door naar stap 4.

Stap 4. We weten nu dat er verbinding is tussen de tablet en de PC. De tablet app geeft echter nog steeds aan dat het geen verbinding kan maken met Preekondertiteling. Dat betekent dat de app wél bij de PC kan komen, maar dat Preekondertiteling waarschijnlijk niet aanstaat op de PC. Start Preekondertiteling op (middels VNC of via Teamviewer). Als de tablet nu nog steeds geen verbinding kan maken, neem dan contact op met Spraak naar Tekst.