lijn

App verbindingsproblemen oplossen

Het kan gebeuren dat de app geen verbinding maakt.

Dat is te zien aan de spinner op het hoofscherm die blijft draaien waarna uiteindelijk de melding 'kon geen verbinding maken' op het scherm verschijnt.

Wifi verbinding

Controleer of de tablet verbinding heeft met een draadloos netwerk. Dit is te zien aan een icoon rechts bovenin het tabletscherm.

Wifi netwerk

Controleer of de tablet verbinding heeft met het juiste draadloos netwerk. Zo niet, maak dan verbinding met het juiste netwerk. Als het juiste netwerk is geselecteerd, maar de app kan nog steeds niet verbinden, ga dan door naar de volgende stap.

PC netwerk check

We weten nu dat de tablet op het juiste netwerk zit. Toch kan de tablet app niet verbinden naar de PC. De volgende stap is controleren of de Preekondertiteling PC wel op het draadloze netwerk zit. Controleer dit door in te loggen op de Server PC via VNC.

VNC is een andere app op de tablet. Als die wel verbinding kan maken met de PC, weten we dat de netwerkverbinding tussen de tablet en de PC in orde is. Als VNC géén verbinding kan maken, is er inderdaad geen netwerkverbinding tussen de tablet en de PC. Controleer en herstel de netwerkkabels van de PC naar de router, en controleer eventueel de routerinstellingen.

Als er nu wel een netwerkverbinding is tussen de PC en de tablet (te controleren door nogmaals middels VNC vanaf de tablet in te loggen op de PC) maar de tablet app maakt nog steeds geen verbinding, ga dan door naar de volgende stap.

Preekondertiteling software op PC

We weten nu dat er verbinding is tussen de tablet en de PC. De tablet app geeft echter nog steeds aan dat het geen verbinding kan maken met de Preekondertiteling software op de PC. Dat betekent dat de app wél bij de PC kan komen, maar dat Preekondertiteling software waarschijnlijk niet aanstaat op de PC. Start de PC opnieuw op.

Als de tablet nu nog steeds geen verbinding kan maken, neem dan contact op met ons.